لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۰۹
۱۱:۴۵

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، روز جمعه ۲۷ اردیبهشت، در جلسه شورای امنیت این سازمان درباره وضعیت گروگان‌های این کشور گفت که شورای امنیت تا امروز برای آزادی گروگان‌ها کاری نکرده است.

به گزارش نشریه «جروزالم پست»، او افزود: اگر شورای امنیت واقعاً خواستار پایان جنگ در غزه است، باید موضوع آزادی گروگان‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

۰۲:۱۲

مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با تصمیم جو بایدن؛ ارسال تسلیحات به اسرائیل، قانون می‌شود

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ضمن ابراز ناخشنودی از تصمیم جو بایدن در توقف ارسال بخشی از تسلیحات آمریکایی به اسرائیل اعلام کرد که دولت را به تجهیز تسلیحاتی اسرائیل ملزم خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس طرح مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه با ۲۲۴ رای موافق در مقابل ۱۸۷ رای مخالف به تصویب رسید. ۱۶ نماینده دموکرات به این پیشنهاد رای مثبت دادند، سه جمهوری‌خواه نیز با آن مخالفت کردند.

دولت جو بایدن در ماه جاری اعلام کرد که تحویل یک محموله تسلیحاتی شامل ۳۵۰۰ بمب سنگین به اسرائیل را از بیم استفاده آنها در رفح معلق می‌کند. جمهوریخواهان بایدن را متهم کردند که نزدیکترین متحد آمریکا در خاورمیانه را در یمانه تهدیدهای فزاینده جمهوری اسلامی، رها کرده است.»

۰۲:۱۲

ادعای تازه حماس: ۷۰ درصد گروگانها دیگر زنده نیستند

یک مقام ارشد حماس پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه مدعی شد که ۷۰ درصد گروگانهای در بند حماس جان خود را از دست داده‌اند. «خلیل الحیه» در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت اسرائیل می‌خواهد «اسرای خود» را با زور نظامی آزاد کند؛ اما نمی‌داند که ۷۰ درصد آنها در بمباران‌ها کشته شده‌اند.

گروه افراطی حماس وابسته به جمهوری اسلامی پس از حمله ۱۵ مهر ۱۴۰۲ به اسرائیل، ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر را دو ماه بعد طی توافق‌آتش بس آزاد کرد.

۰۱:۵۸

بالا گرفتن نبرد اقتصادی اسرائیل و ترکیه؛ تل‌آویو در پی لغو قرارداد تجارت آزاد با آنکارا

وزیر دارایی اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش در پاسخ به تصمیم آنکارا برای توقف صادرات به اسرائیل، توافقنامه تجارت آزاد خود با ترکیه را لغو خواهد کرد.

بزالل اسموتریچ ۲۷ اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه این طرح برای تصویب به هیئت دولت ارائه خواهد شد افزود اسرائیل علاوه بر لغو توافقنامه تجارت آزاد، بر کالاهای وارداتی از ترکیه هم تعرفه ۱۰۰ درصدی وضع خواهد کرد.

خبرگزاری بلومبرگ دوازدهم اردیبهشت به نقل از دو مقام ترکیه‌ای گزارش داد که این کشور تمام صادرات و واردات با اسرائیل را متوقف کرده است. عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه، اما ۲۰ اردیبهشت گفت «ادعاها» درباره کاهش ممنوعیت تجاری ترکیه و اسرائیل «کاملا ساختگی است.»

۰۱:۵۷

اتحادیه عرب خواستار اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به «مناطق فلسطینی‌نشین» شد

۲۱:۲۸ ۲۷.۲.۱۴۰۳

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، در نشست سران عرب در منامه، پایتخت بحرین، نسبت به افزایش شدید قاچاق مواد مخدر و اسلحه به کشورهای عرب هشدار داد.

پادشاه اردن در این نشست که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در آن شرکت کرده بود، خطاب به سران کشورهای عرب گفت: «باید با گروه‌های ستیزه‌جوی مسلح ... به‌ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه مقابله کنیم.»

سخنان ملک عبدالله دوم یک روز پس از آن ابراز شد که دو مقام اردنی آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز جمهوری اسلامی را به طرح‌ریزی برای قاچاق سلاح به کشورشان به منظور کمک به مخالفان پادشاهی اردن برای انجام اقدامات خرابکارانه متهم کرده بودند.

۲۱:۲۸ ۲۷.۲.۱۴۰۳

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی گفتند که نیروهای اسرائیلی در حملات چهارشنبه شب و پنجشنبه صبح، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، به کرانه باختری سه مرد را کشتند و صرافی‌ها را بازرسی کرند.

ارتش اسرائیل بلافاصله به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

۱۸:۰۲ ۲۷.۲.۱۴۰۳

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه رسیدگی به چهارمین شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل را به اتهام آنچه «نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه»‌ نامیده است، آغاز می‌کند. در این حال، ارتش اسرائيل روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، اعلام کرد در پی «شلیک به خودی» در شمال غزه، پنج سرباز اسرائیلی کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند که حال سه تن آنها وخیم است.

۱۷:۱۹ ۲۷.۲.۱۴۰۳

عملکرد موفق سامانه پدافند هوایی «پیکان» اسرائیل در برابر حمله موشکی و پهپادی ماه گذشته جمهوری اسلامی به اسرائیل، شماری زیادی از کشورها را به خریدن این سامانه علاقه‌مند کرده است.

حمله شبانگاه ۲۵ فروردین جمهوری اسلامی به اسرائیل که با شلیک دست‌کم ۱۰۰ فروند موشک بالستیک و بیش از ۲۰۰ فروند موشک کروز و پهپاد انجام شد، توسط سپر دفاعی چندلایه اسرائیل و با کمک متحدان این کشور به ویژه ایالات متحده دفع شد.

به گفته نیروی هوایی اسرائیل، سامانه پیکان «بخش اصلی» رهگیری موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی را انجام داد.

۱۰:۲۷ ۲۷.۲.۱۴۰۳

ارتش آمریکا اسکله شناور برای تحویل کمک‌ها به غزه را تکمیل و مستقر کرد

بارگذاری بیشتر

XS
SM
MD
LG